Apotheek – Huisarts Slagharen – Slagharen

Moet ik naar de dokter?

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Slagharen
Anton Geerdesplein 6, 7776 BD Slagharen. Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 08:00u en 17:00u. Huisarts: 0523-681506 Spoed: 0523-681950 Apotheek: 0523-208363 Fax: 0523-681810

Moet ik naar de dokter?

Apotheek

Bereikbaarheid

De apotheek is van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur bereikbaar onder het telefoonnummer 0523-208363. Tevens kunt u uw vragen stellen per mail (ahs@gezondheidsspectrum.nl) of via het patiëntenportaal (lees hieronder).

Herhaalservice

We bieden uw onze herhaalservice aan. Wanneer u medicatie doorlopend gebruikt, komt u in aanmerking voor deze service. Herhaalmedicatie wordt dan automatisch voor u aangevraagd zonder dat u hier zelf iets voor hoeft te doen. Wij streven ernaar om alle mensen met herhaalmedicatie deze service aan te bieden. Het heeft als voordeel voor u dat uw medicatie vaak leverbaar is omdat het ruim van tevoren doorgegeven wordt aan de groothandel en heeft als voordeel voor ons dat we beter vooruit kunnen kijken wat we nodig hebben aan medicatie.

Medicatie uitgifte automaat

De medicatie uitgifte automaat is een handig manier om uw medicatie op ieder gewenst tijdstip op te halen. Wanneer uw medicatie in de automaat is gelegd, ontvangt u een smsje welke 3 dagen geldig is. Binnen drie dagen kunt u uw medicatie ophalen door de pincode, welke in de sms staat, in te toetsen op het scherm. Het is een eenvoudige en gebruiksvriendelijk apparaat welke stap voor stap instructies geeft. Mocht u het toch ingewikkeld vinden, dan staan onze assistentes voor u klaar om het de eerste keer met u samen te doen.

Binnenkort zal de medicatie uitgifte automaat ook van een pinapparaat worden voorzien zodat u, ook als u moet bijbetalen, dit per pin kan doen en niet achteraf met een factuur.

Wenst u gebruik te maken van de medicatie uitgifte automaat dan kunt u een mail sturen naar medicatieautomaat@gezondheidsspectrum.nl

Vergeet niet uw mobiele telefoonnummer te vermelden.

Zelfzorg artikelen

De apotheek heeft een klein assortiment met zelfzorgartikelen te koop zoals paracetamol, vitamine pillen, zalfjes e.d. Bij vragen zijn onze apothekersassistentes beschikbaar om u van het juiste advies te voorzien. Het voordeel is dat wanneer u zelfzorgartikelen in de apotheek koopt, de assistentes direct kan controleren of dit een wisselwerking heeft met uw eventuele medicatiegebruik.

Werkzaamheden in de apotheek

In de apotheek zijn er per dag 3 of 4 assistentes aan het werk. De assistentes verdelen onderling het werk. Mensen aan de balie worden geholpen maar ook achter de schermen wordt er veel werk verricht zoals medicatie bestellen, binnen gekomen medicatie opruimen, noteren in het systeem, herhaalrecepten verwerken, de artsen adviseren over welke medicatie voorradig is, telefoon beantwoorden enz. Veel van deze werkzaamheden zijn niet zichtbaar voor u als patiënt of eigenlijk klant. De apotheek kent een complex proces en er moet met heel veel wet en regelgeving rekening worden gehouden. Daarom duurt het soms wat langer voordat u uw medicatie kan meenemen.

Patiëntportaal

Wist u dat u via het patiëntportaal ook uw vragen aan de apotheek kunt stellen? Dit heeft als voordeel dat u niet hoeft te bellen en dat scheelt weer wachttijd aan de telefoon.

Studenten

Binnen onze apotheek werken twee apothekersassistenten in opleiding. Dit zijn Tessa en Steven. Beide assistenten zitten in het laatste jaar van hun opleiding. Zowel Tessa als Steven kunnen al ontzettend veel maar zijn ook nog lerende. Daardoor hebben zij soms net wat meer tijd nodig dan een andere assistente.